Pressemeddelse af 3. januar 2000.

ÅR 2000 PROBLEM?

Om det var det meget omtalte år 2000 problem, der var årsag til mindre gode resultater for de lokale skakfolk, da Skanderborg Skakklub afviklede Danmarks, ja måske verdens første skakturnering 2. januar, må stå hen i det uvisse. I al fald kom de til kort over for de meget stærke gæster der besøgte Skanderborg. Knud Aage Jensen (Genno) var eneste lokale der høstede præmie ved turneringen, idet han blev bedste spiller i sin ratinggruppe.

Turneringen, der havde deltagere fra stort set hele landet og en enkelt Svensker, blev vundet af den internationale mester Jens Ove Fries Nielsen Jetsmark. På 2. pladsen kom Klaus Berg Nordre Århus, der også er international mester. I basisgruppe 1 blev vinderen Heinrich Almind, Kjellerup, mens Sune Andersen, Skolernes Skakklub blev nr. 2. Basisgruppe 2 blev vundet af Torben Snejbjerg, Skakklubben af 1968, Århus med Erling Degn, Aarhus Skakklub på 2. pladsen.

Hans Buttenschøn.
(tlf.:Privat 8652 2335, Arbejde 8938 1429)