Pressemeddelse af 8. december 1999.

klubmesterskabet.

Skakklubben spillede tirsdag aften de sidste partier om klubmesterskabet.

Vinder og dermed klubmester blev Kai Munk, Stilling med 6½ point ud af 7 mulige. På de følgende pladser kom Henning Møller, Ry med 5½ point og Michael Andersson, Viby med 5 point.

i basisgruppe 1 blev Bjarne Tornbjerg, Risskov vinder med 4½ point ud af 6 mulige. 2. pladsen i denne gruppe blev delt mellem Søren Westergård, Stautrup og Asger J. Andersen, Vrold.

I Basisgruppe 2 delte Lars Meldgård, Højvangen og Axel Nielsen, Skanderborg 1. pladsen Begge opnåede 5 point ud af 6 mulige. Ikke mindre end tre delte 3. pladsen, nemlig Erik Jørgensen, Ustrup, Knud Christensen, Skanderborg og Jens Kr. Vigen, Vrold.

Jævnbyrdigheden fortsatte i basisgruppe 3. Med 6 point ud af 7 mulige delte Jesper Pallesen, Hømosen og Asger C. Andersen, Skanderborg 1. pladsen. På 3. pladsen kom en debutant i Skanderborg Skakklub Peer Jespersen, Hasselager. Han opnåede 5 point.

Skakklubben begynder det nye år med en åben hurtigturnering søndag den 2. januar. Tirsdag den 4. januar kl. 19 har klubben sin årlige nytårshandicapturnering, der henvender til alle interesserede. Afhængig af styrke mellem to modstandere, får den stærkeste et handicap, så alle har lige chancer. Sidste år blev mesterspillerne fejet ud af brættet.

En ny tradiotiel klubturnering starter op igen tirsdag den 11. januar, hvor der over et antal tirsdage spilles om bymesterskabet.

Hans Buttenschøn.
(tlf.:Privat 8652 2335, Arbejde 8938 1429)