Pressemeddelse af 25. september 1998.

Venskabsbymatch

Skanderborg Skakklub har deltaget i den årlige venskabsbymatch mellem byerne Horsens, Silkeborg, Kjellerup og Skanderborg.

Man tager hvert år afsted til matchen med bange anelser, idet Skanderborgs hold på papiret er det svageste hold og for nogle år siden tabte man med 20- 0.

Så galt gik det ikke i år.

Man havde på forhånd besluttet at stille med 16 mands hold og dermed muligheden for 16 point.

Skanderborg fik 5½ point, Horsens 6½, Silkeborg 7 og Kjellerup 13. Kjellerup var i særklasse, mens der til det sidste var spænding om de efterfølgende pladser.

Skanderborgs point kom i hus ved sejre til Leif Møller Hansen, Stilling, Jørgen Johansen, Højvangen og Hans Buttenschøn, Skanderborg. Jesper Lykke Pedersen, Solbjerg, Asger Andersen, Vrold, Robert Rode, Skanderborg, Bjarne Thornbjerg, Fruering og Jens Kr. Vigen, Vrold fik alle remis og dermed et halvt point.

Tlf. privat: 86522335
Tlf. arbejde: 89381429