Pressemeddelse af 23. december 1998.

Skanderborg Skakklub har netop afsluttet efterårssæsonen.

Klubmester blev Leif Linnemann Larsen, Skårup, som kom igennem turneringen med 4 sejre og 3 remis, ialt 5½ point. På anden pladsen i mesterrækken kom Erik Kjærgård, Gram med 5 point. Samme point opnåede Kai Munk, Gram. på 3. pladsen.

I basisgruppe 1 blev det til sejr for Leif Møller Hansen, Stilling, der fik 5 point ud af de 7 mulige. På andenpladsen kom Bjarne Tornbjerg, Fruering med 4½ point, mens Jens Kr. Vigen, Vrold med 4 point fik 3. pladsen.

I basisgruppe 2 var der for alvor kamp om pladserne. Vinder med 5 point blev Asger C.Andersen, Skanderborg. Samme pointtal opnåede Børge Lodal, Virring på andenpladsen. 3. pladsen gik for 4½ point, det var der ikke mindre end 3 der opnåede, nemlig Lars Meldgård, Højvangen, Knud Christensen, Skanderborg og Milomir Abazovic, Højvangen.

Skakklubben begynder igen efter juleferien tirsdag den 5.januar med en nytårshandicapturnering. Det er en fortrindelig aften at komme, hvis man gerne vil "snuse" til skakspillet. En ny klubturnering begynder tirsdag den 12.januar og løber over 7 tirsdage i foråret. Turneringen opdeles i 3 - 4 grupper, hvor man sættes sammen efter formodet styrke.