Pressemeddelse af 11. juni 1999.

I skakklubbens sommerferie benytter flere af medlemmerne muligheden for at deltage i andre klubbers turneringer.

Syv af klubbens medlemmer har deltaget i Ry Skakklubs forårsturnering. Det bedste resultat opnåede Bjarne Rasmussen, Højvangen, der blev en klar nummer et i sin gruppe, med 6 point ud af 7 mulige. I samme gruppe fik Bjarne Tornbjerg, Fruering 3½. I mesterklassen blev de to første pladser besat af Skanderborg medlemmer. Nr. et blev Davor Palo, Højvangen med 5½ point, nr 2 blev Henning Møller, Ry med 5 point. I basisklasse 1 opnåede Morten Rasmussen, Højdedraget 4½ point, hvilket rakte til en 2. plads. Asger J. Andersen, Vrold fik i samme gruppe 1½ point. I Basisklasse 3 opnåede Asger C. Andersen, Skanderborg 1 point.

Hans Buttenschøn, Skanderborg deltog i turneringen om Vejlemesterskabet. Han opnåede 4½ point ud af 7 i basisklasse 3, hvilket rakte til en 3-delt andenplads.

Alt i alt et godt forår for skakklubben.

Næste udfordring bliver Skanderborg Skakklubs sensommer turnering, der begynder den onsdag 4. august. På de foreløbige tilmeldelser kan der forventes, ikke alene spillere fra hele det østjyske område, men fra hele landet. Se invitationen til turneringen her: Skanderborg Sommer EMT